Akutt Tannlegevakt Oslo, 24 Timer Tannlege

Sentrumtannlegevakt er en toppmoderne tannklinikk i Oslo sentrum. Vi befinner oss i Anker Studentboliger i Hausmannsgata 10, et steinkast unna Legevakten. Hvis du trenger akutt tannlege i Oslo eller en vanlig tannsjekk, bare ring til oss. Sentrum tannlegevakt er den eneste tannlegevakten i Oslo, som er åpen 24 timer, 7 dager i uken. Som akutt tannklinikk har vi 2 timers akuttgaranti hele døgnet. Smertefri tannbehandling, kvalitet, oppfølging, service og omsorg for våre faste og akutte pasienter er noe vi leger spesielt vekt på. Det kan være flere årsaker at man opplever akutte smerter. En av de mest vanlige årsakene for smerter i tennene er betennelse av pulpaen (nerven) i en tann. Det kan oppleves som en pulserende, dunkende smerte og ømhet. Smertene kommer som oftest på kveldstid eller i løpet av natten og de fortsetter utover dagen. Prosessen er irreversibelt (kan ikke vendes) og trenger umiddelbar akutt behandling. En rotfylling gjøres for å stabilisere tannen og forebygge ytterlige tannproblemer. Behandlingen er derfor nødvendig for å forhindre en videreutvikling av rotbetennelse, rotspissbetennelse, cyster eller tannbyller.

En annen årsak til akutte smerter kan være en visdomstann som plager nabotannen i kjeven. Våre tannleger har lang erfaring med fjerning av retinerte tenner/visdomstenner. Retinerte tenner/visdomstenner, betyr at en eller flere tenner blir sittende helt eller delvis i kjevebeinet under tannkjøttet, og at de ikke bryter frem normalt opp i munnhulen for deltakelse i tyggearbeid sammen resten av tennene. Det kan være flere årsaker til at en tann er retinert. Den vanligste er plassmangel. Slike tenner kan gi opphav til smerter og andre problemer, og av den grunn er det nødvendig å fjerne de. I vår klinikk har vi også mulighet til å ta OPG (panoramabilde) av pasientene, det vil si at vi tar et stort røntgenbilde som får med alle tenner, tannrøtter og begge kjevene Det er både lett, behagelig og helt ufarlig å ta et OPG røntgen, og vi er veldig glade for å kunne tilby dette hos oss. Vi har direkte oppgjør med Helfo i de tilfellene man har krav på refusjon ved tannbehandlingen.